Als een van de eersten rijden in de BMW iX3.

Elektrisch rijden naar een volgend niveau

De toekomst is elektrisch en met de BMW Concept iX3 presenteert BMW een designstudie van de eerste volledig elektrische Sports Activity Vehicle (SAV). Uitgerust met de BMW eDrive technologie van de 5e generatie en een krachtige accu van meer dan 70 kWh biedt dit toekomstige seriemodel bij normaal dagelijks gebruik een actieradius van ruim 400 km en een laadtijd van minder dan 30 minuten. Elektrische mobiliteit naar een volgend niveau gebracht – zonder compromissen op het gebied van functionaliteit en comfort.

Bent u geïnteresseerd in de BMW iX3 en wilt u graag als een van de eersten met deze auto de weg op? Meld u dan nu aan: zodra de productieplekken beschikbaar zijn nodigen wij u graag uit voor een persoonlijk gesprek om te kijken of u de auto daadwerkelijk wilt bestellen en passen wij de auto volledig naar uw wensen aan.

Daarnaast profiteert u ook van:

  • Als eerste op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en prijzen
  • Het ontvangen van een uitnodiging voor exclusieve previews & introducties

Over de BMW iX3

BMW Concept iX3 met meer dan 200 kW (270 pk) sterke elektromotor en actieradius volgens WLTP van meer dan 400 km.
De BMW Concept iX3 is een nieuwe mijlpaal op de weg naar lokaal emissievrije mobiliteit in het kader van de elektrificatiestrategie van BMW Group. En opnieuw is het een SAV die de weg bereidt voor een nieuwe en baanbrekende vorm van rijplezier waar BMW om bekendstaat. De huidige BMW X5 xDrive40e iPerformance (brandstofverbruik 3,3-3,4 l/100 km; stroomverbruik gecombineerd 15,3-15,4 kWh/100 km en gecombineerde CO2-emissie 77-78 g/km) debuteerde in 2015 als het eerste plug-inhybride model van BMW. En de BMW ActiveHybrid X6 uit 2009 was ‘s werelds eerste Sports Activity Coupe (SAC) met hybrideaandrijving.

De BMW Concept iX3 is de voorbode van de samensmelting van het veelzijdige rijplezier waar de BMW X modellen om vermaard zijn, met lokaal emissievrije aandrijving. De vijfde generatie van de elektromotor die voor de SAV is ontwikkeld, heeft een vermogen van meer dan 200 kW (270 pk). De eveneens voor dit model ontwikkelde hoogspanningsbatterij heeft een nettocapaciteit van meer dan 70 kWh, wat genoeg is om de volledig elektrische SAV een actieradius te geven van meer dan 400 kilometer in de WLTP-testcyclus. Een ander kenmerk van de hoogspanningsbatterij voor de vijfde generatie van de eDrive technologie is zijn geoptimaliseerde laadvermogen. Het energie-opslagsysteem is voorzien van een nieuw ontwikkelde Charging Control Unit en is ontworpen voor snelladers die tot 150 kW genereren. De hoogspanningsbatterij kan in slechts 30 minuten worden opgeladen bij zo’n snellaadstation.

Elektrische mobiliteit betekent ook onderscheid in design.
Het BMW logo en de nierengrille tonen de banden met het merk BMW i. De gesloten grille – dat vermindert de luchtweerstand en biedt dus aerodynamisch voordeel – met de BMW i-Blue contouren zetten het thema BMW i Vision Dynamics voort die werd ingezet door de BMW i Vision Dynamics.
Andere kenmerken van de BMW Concept iX3 zijn de BMW i Blue accenten rond het merklogo op de grille en langs de dorpels en een diffuser in carrosseriekleur, geïntegreerd in het paneel onder de achterbumper. Deze stijlelementen contrasteren scherp met de matte carrosseriekleur Moonstone Silver. De conceptauto is verder voorzien van lichtmetalen wielen van een aerodynamisch geoptimaliseerd design.

Behalve het werelddebuut van de BMW Concept iX3 en het concept van de BMW i Vision Dynamics biedt de stand van BMW Group in Beijing ook ruimte voor de belichting van het onderscheidende design van BMW i ten opzichte van BMW. De vormgeving van de BMW i Vision Dynamics kenmerkt zich door de vernieuwende designtaal die exclusief is voor de auto’s van BMW i. Het herkenbare uiterlijk van de auto’s van BMW i kenmerkt ook de toekomstige modellen van het merk. Het studiemodel van het eerste volledig elektrische model van BMW kenmerkt zich nadrukkelijk met zijn robuuste maar verfijnde uitstraling als allround SAV; dat uiterlijk heeft natuurlijk niets te lijden onder de emissievrije aandrijflijn die zich onder in de auto bevindt. De elektrische aandrijving is slechts af te leiden uit de designelementen in de designtaal van BMW i, zoals hierboven beschreven.